Senin, 17 Desember 2007

Godaan Perjalanan

Bismillahirrahmanirrahim
Hari terus berlalu, waktu terus merangkak, jalan semakin sepi, jalan yang terasa berat, sangat melelahkan..oh...kapan jalan ini sampai ke tujuan ?

Bukan hanya itu, tapi yang sangat memberatkan adalah godaan dalam perjalanan ini, godaan yang merayu, rayuan yang menggoda, kadang jatuh, kadang rapuh, kadang tersungkur, sekali kali tegak berdiri dan berjalan dengan gontai tanpa ada beban...

tapi ketika aku bertanya pada hati nurani ku
apa perbekalan yang engkau bawa ?
oh....menangis diri ini....pilu....

gersang........
hampa........
tanpa arti........

kenapa ?
aku tergoda syaithan
aku dirayu syaithan

inilah makhluk durjana yang berjubah arjuna
sok pahlawan...
sok penyelamat..
sok penyantun..
sok pelindung..

tapi kamu adalah penipu....
penipu...Wahai penipu durjana....
kenapa engkau didekati aku lagi hah.................

engkau angkan kan pada kesenangan
padahal semua semu
fatamorgana...

nanti engkau berlepas diri dari ku

saya tidak ada menyuruh mereka
tapi mereka yang mengikutiku

engkau berlepas tangan wahai syaithan.........

engaku memang tidak bertanggung jawab
engkau memang mahkluk paling hina yang diciptakan...

aha....aku tahu
kamu takut dengan sesuatu..
sesuatu yang mengahncurkanmu...

yah...aku lanjutkan perjalanan ini...
aku nikmati...
aku senangi..
mudah-mudahan Allah Rabbul Izzati..
memimpinku ke jalan yang di ridhoi....
amin.

Tidak ada komentar: